Šalteri Elektroprivrede Srbije (EPS) širom zemlje ponovo su otvoreni za naplatu računa za struju, nakon više od dva meseca pauze izazvane hakerskim napadom. Vršilac dužnosti generalnog direktora EPS-a, Dušan Živković, istakao je da je oko 340.000 korisnika već napravilo nalog na portalu „Uvid u račun“, pružajući im mogućnost da obave plaćanja elektronski.
Hakerski napad proteklih meseci ugrozio je sistem EPS-a i Elektrodistribucije Srbije, otežavajući procese naplate i dostave računa, što je uticalo i na građane.
Svi šalteri EPS-a, kako u Beogradu tako i u ostatku Srbije, ponovo su otvoreni za rad, a Živković veruje da će potrošači nastaviti sa uobičajenom praksom plaćanja računa na ovaj način.
Napominjući da manje od 20 odsto potrošača koristi šaltere za plaćanje računa, Živković ističe da se očekuje dalje smanjenje tog broja, s obzirom na rastuću popularnost digitalnih servisa.
Proces digitalizacije je u toku, pri čemu je već veliki broj korisnika usvojio portal „Uvid u račun“, omogućavajući im da provere stanje svojih brojila, izvrše plaćanje računa i pregledaju prethodne periode. Živković naglašava da je tokom prazničnog perioda snabdevanje električnom energijom bilo stabilno, a da su svi sistemi bili bezbedni, uz dodatne mere za podizanje nivoa bezbednosti poslovnih softvera i alata.