Obeležava se 100 godina od puštanja Timočke pruge širokog koloseka Niš-Svrljig-Knjaževac.
Srbiji je nakon početka Prvog svetskog rata bila potrebna pruga koja bi je povezala sa Rumunijom i Rusijom i omogućila transport ratnog materijala.
Posle prekida gradnje 1915. kada je Bugarska objavila rat Srbiji, pruga Niš-Knjaževac je konačno otvorena 15.08.1922. godine.
Od Niša do Knjaževca nalaze se 36 tunela, najduži je tunel br. 1 Gramada L dug 1701, 27 m, stoji u Izveštaju o završnim radovima „Infrastruktura železnica Srbije“.
Na deonici kod sela Niševca nalaze se 17 armirano betonska mosta čiji je projektant čuveni inženjer Milutin Milanković. Kako se navodi u Izveštaju o završnim radovima, na jednom od 17 mostova je prvi put u Srbiji primenjen „armirani beton“.
Povodom stogodišnjice otvaranja pruge Centar za kulturu, turizam i sport Svrljig je organizovao Izložbu fotografija železničke infrastrukture koja obuhvata period od otvaranja pruge do danas.
Mesto koje je prilikom otvaranja posetio Nikola Pašić, danas su posetili predsednik opštine Miroslav Marković, narodni poslanik Milija Miletić, predsednik SO Milan Mihajlović, njegova zamenica Tatjana Lazarević i predstavnici JP „Železnica Srbija“ iz Niša.
– Pruga je važna za sve građane Srbije, bitno je da svaka deonica bude rekonstruisana i u funkciji. Ova deonica je karakteristična po brojnim prirodnim lepotama koje treba videti – poručio je narodni poslanik Milija Miletić.